Publié le 21/06/2012 – Source : JCDecaux
Ce mercredi 20 juin, la 3e édition du Luxembourg Poster Contest by JCDecaux a réuni 20 créatifs issus de 10 agences du pays, autour d’un brief inédit de l’annonceur « mystère » Samsung Mobile :
LE BRIEFING
Info générales :
– At the end of May 2012 Samsung Mobile has launched a new high end, premium Smartphone
– It’s the Flagship product of 2012 called Galaxy SIII.
– During May, June, this handset should be supported by a 360 degrees Product Campaign
– During July and August it should be supported by an Olympic Campaign
– As Samsung is IOC sponsor and 2012 is an Olympic year, we will combine the campaign of the Olympic Games with Galaxy SIII.
Demande
Create the next campaign for the Galaxy SIII that will be used during the Olympic Games.
Objectifs
– Sustain the heavy launch campaign – 1st wave
– Enhance campaign efficiency by integrating product launch campaign and Olympic campaign
Qui a fait quoi?
Dans l’ordre, découvrez les projets d’affiches présentés lors de cette édition 2012 :
DESIGNED FOR MORE EMOTIONS (projet gagnant) : Mikado
I LOVE LONDON 2012 : Vanksen
CHANGE YOUR WORLD (3e place) : A3com
EXPERIENCE GREAT EMOTIONS : Comed
SHARING IS HUMAN : Dechmann Communication
LES MAINS CÉLÈBRES : Concept Factory
INSTANT SHARED : Dété
RELAYONS LA PASSION DES JO (2e place) : Binsfeld
EVER MORE COMPETITIVE : H2a
DESIGNED FOR SUPPORTERS : plan K
Téléchargez la présentation complète et découvrez toutes les déclinaisons JCDecaux innovate des projets.