Le CGDIS veut créer de nouvelles vocations avec SKIN

Le Corps Grand-Ducal d’Incendie et de Secours (CGDIS) a lancé, depuis la mi-mars, une nouvelle campagne de recrutement. L’objectif: recruter 70 nouveaux pompiers professionnels pour rejoindre ses rangs.

Une série de nouveaux portraits vidéo réalisées par l’agence SKIN – qui accompagne le CGDIS depuis 3 ans – vient soutenir cette nouvelle phase de la campagne DOFIR GEMAACH. Elle plonge les potentiels candidats au cœur du quotidien non routinier des pompiers, de la manière la plus authentique possible, sans chercher la glorification.

« For the last three years, CGDIS, our client has commissioned us to produce portraits of real firefighters for their recruitment campaign. Despite the recurring task, we still wanted to create something different by changing the visual language. The idea was to portray a firefighter’s role within one minute, while maintaining authenticity. » nous explique le Directeur de Création Anton Stepine. « To achieve this, we used different technical aspects to emphasize the responsibilities and the immense stress of a firefighter. We showcased glimpses of various scenarious by using a fast and dynamic editing style which emulates the stressful tasks they have to confront. By shooting many scenes during blue hour, we emphasized the non-routine nature of the job. The handheld camera look immerses viewers in their experiences, giving them a chance to connect with the protagonists.« 

However, we were mindful not to glorify the challenges they have to face since we didn’t want to produce an action film. Instead we chose a documentary-style approach to convey the reality of that job.

Les interviews réalisées avec les protagonistes ont été intégrées sous forme de voix off, donnant un aperçu de leurs perspectives et expériences.

Ces portraits font partie d’une série démarrée en 2021 pour souligner la multiplicité du profil des pompiers du CGDIS, en veillant à bien représenter tous les sexes et toutes les tranches d’âge, pour qu’un maximum de candidats puissent se sentir concernés, et aient envie de postuler.

Annonceur: CGDIS
Agence: SKIN
Creative Director & Photographer: Anton Stepine
Graphic Designer: George Dos Santos
Director & DOP: Dominique Weber
Producer: Océane Maître
Gaffer: Jo Gutenkauf
Camera Assistant: Milian Steffen
Set Runner: Gil Hack