Depuis la rentrée, la radio du service public 100,7 promeut sa matinale info portée par ses 3 journalistes-animateurs phares Maurice Molitor, Christiane Kleer et Rick Mertens. Une campagne signée par l’agence SKIN, qui s’articule autour d’un spot TV et se décline en DOOH.
Du lundi au vendredi de 6h à 9h, l’équipe de Moiesstudio sur 100,7 traite et analyse l’actualité en profondeur, pour permettre aux auditeurs – comme le laisse entendre le slogan de la matinale « Besser informéiert an den Dag » – d’être bien informés pour démarrer leur journée.
« The campaign aims to highlight how, amidst our hectic morning routines, we’re confronted with a plethora of superficial information and an overwhelming volume of news. The audience follows three journalists who, like us, navigate this chaotic landscape, revealing their human side. The hosts of “Moiesstudio” then engage directly with the audience, emphasizing the strengths of the new morning show in delivering clarity and in-depth insights on various topics. Through hands-on interviews, daily press reviews, and reports that delve deeper than superficial headlines, the radio show does the heavy lifting to provide meaningful context. » explique Anton Stepine, Creative Director de l’agence.
Annonceur: Radio 100,7
Agence: SKIN
Video Director & DOP: Dominique Weber
Creative Director: Anton Stepine
Producer: Océane Maître
Gaffer: Laurent Steiner
Lighting Assistant: Romain Gamba
Production Assistant: Milian Steffen
Campaign Strategy: Anton Stepine
Graphic Design: Noémie Brück
Motion Design: George Dos Santos R.